Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

Dag 05 - Sporter jag gått på genom tiderna

Vardag Permalink0
Den första sporten jag gick på var innebandy. Tror inte det fanns något flicklag så jag spelade med killarna. Spelade inte länge och ett minne ifrån det var att vi hade match eller cup och jag låg ner i målet.

Vet inte hur långt efter innebandyn det var som jag började spela fotboll. Jag vet att jag älskade det. Så otroligt roligt. Men slutade pågrund av att hälften av mina tränare favoriserade sina egna döttrar och tillslut gick det inte stå ut med mer. Det laget jag spelade i eller hela klubben egentligen, har aldrig förstått vad "det viktigaste är att vi har roligt" betyder. För dem har det ALLTID handlat om att vinna, oavsett om du är 6 år eller 16 år. Skulle jag få chansen att börja spela igen så skulle jag ta den, för jag saknar fotbollen faktiskt. 

Efter det gick jag på dansmix i något år tror jag. Det var roligt men också tråkigt. Minns andra terminen när Cornelia följde med och vi hade dansen på måndagar och jag skojar inte när jag säger att jag hade ont i huvudet varje måndag utan en. Det var så sjukt haha. Sen hade vi två tjejer i gruppen som varken hade taktkänsla eller förstod att man dansade enskilt. De glodde ut allt och alla haha.. 

Testade även på ridning nåt år efter det men blev inget med det, vet inte varför. Det är också något jag verkligen skulle vilja hålla på med. Så vi får se i framtiden. 
Till top