Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

Många tankar kring ketogen kost

Vardag Permalink0
Innan har jag ändå varit helt okej med att vi förmodligen ska börja med keto. Det har inte
känts så jobbigt. Men denna veckan efter att vi pratade med neurologen så blev det mer
verkligt. Vill verkligen inte att han ska börja med det. Såklart vill vi att hans infantila spasm
ska försvinna men tror att det kommer bli två tuffa år med denna behandling. Den är så begränsad.
Nu är det individuellt så vi vet inte vad Milo kommer få eller inte kommer få äta i början men
all den maten han äter nu kommer med största sannolikhet försvinna helt. Och hur konstigt
det än låter så tycker jag att det är jättejobbigt att han inte kommer få äta det han/vi vill.
Bara det att ge honom en fruktklämmis eller lite yoghurt. Att gå i affären och leta rätt på något
man tror ska passa just Milo, kommer att sakna det. Det är redan många saker som vi inte kan
ha och även många saker som vi inte vill ha, hjälpmedel tex. Eller vill och vill, men ni förstår nog
hur jag menar. Så personlighen hoppas jag på att det finns någon annan lösning. Att det finns en
operation att ta till med. Men sen vet jag också att även det är en jobbig process, men vi får se!
Vi får se vad de säger i Göteborg innan jag fortsätter att övertänka.
Till top