Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

Vecka 16

Vardag Permalink0
Våran måndag började med sjukhus. Vi åkte till Eksjö på morgonen för blodprovstagning. Sen åkte vi hem till Milos farmor och farfar. Skrev ut resten av Milos journal och skickade in till försäkringsbolaget. Sen tog jag, Milo, Molly och farmor Karin en promenad i det fina vädret. När vi kom hem lagade jag mat innan Jim åkte till jobbet. Senare på kvällen gick jag, Milo och Molly till deras farmor och farfar igen. Milo somnade nästan direkt när vi kom dit. Jag och Molly la oss nån timme senare. På tisdagsmorgonen fick vi väcka lillen vid halv 5 då det var dags för MR. Eftersom att han skulle vara sövd skulle han också vara fastande 4 timmar så han fick äta fram tills halv 6. När han var färdig äten gjorde vi oss iordning och åkte mot Linköping. Milo, jag och farmor Karin. Väl där köpte vi frukost och åt under tiden vi väntade. Sen fick vi komma in på ett rum där lillen sövdes innan de körde ner honom till MR undersökningen. Lite mer än en timme senare var han klar och ytterligare nån timme senare vaknade han och fick äntligen äta. Sen fick vi åka hem så vi åkte till Ikano. Vi åt mat och handlade lite. Jag köpte ett par byxor och farmor Karin skämde bort Milo med lite nya kläder och en ny babysitter. När vi kom hem så hämtade jag även ut mina nya träningstights som jag beställde förra veckan. Sen bestod kvällen av hockey och pannkakor med Mathias. 

Milos neurolog ringde även på eftermiddagen och sa att proverna fortfarande såg bra ut. Så det var skönt att de hade fått svar på det. Jag berättade även att han fått en kramp den söndagen så vi höjde medicinen lite. Meningen med medicinen är ju att hålla kramperna borta helt. 

Igår gjorde vi inget särskilt på förmiddagen. Vid halv 5 tog vi en promenad med farmor Karin men annars gjorde vi inte mycket mer än så. Milo var superpigg och glad igår. Han hade både badat, ätit och fått medicin vid 8 men var inte trött för det. Men sen efter 20 minuter konstant bus, hoppande och skrattande så somnade han så gott!
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null) (null)

Till top