Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

vecka 40

Vardag Permalink0
helt sinnesjukt att vi idag gick in i vecka 40 med endast sex dagar kvar till beräknad födelse.
inga tecken än så länge så kanske dröjer ännu längre men det hoppas vi verkligen inte. jag
har gått hemma i 7-8 veckor nu och det börjar bli riktigt tråkigt. var trött på det redan första 
veckan men då visste jag ändå att det fanns lite o plocka med här hemma. men allt är redan
resat och klart, städar gör jag som jag alltid har gjort så den biten är ingen skillnad, men kan
ju inte städa om det inte behövs heller liksom. det får verkligen inte plats fler matlådor i frysen
så det är inte ens att tänka på.. dock kan det vara så att vi behöver nåt mer bakat. bakade ju
bullar för ett tag sen men skulle nog kunna gå in något annat bakverk i fryslådan där bullarna
ligger.. frågan är bara vad! får googla lite sen och se vad det blir. isåfall har jag något att göra
ikväll med. jim jobbar som vanligt tills ikväll/inatt men på måndag ska han byta arbetstider och 
jobba ständig dag, typ 7-16, istället. 

idag har vi inte gjort alls mycket iallafall. vaknade alldeles för sent så vi åt frukost vid halv 1. när
jim åkt till jobbet så satte jag på en maskin tvätt, dammsög och bytte sänglakan. sen gick jag och
molly på promenad och nu har jag precis ätit. tänkte hänga tvätten sen slänga i de smuttsiga
sänglakanen i maskinen sen får vi se om jag kommer på något att baka. måste gå och handla
isåfall skulle jag tro. ska lägga en beställning på apotea med tänkte jag. behöver lite babyolja
och nya gravidtillskott. 
Till top