Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

cirka nittio procent

Permalink1
till och börja med vill jag säga att jag är riktigt jävla trött.
trött på att gång på gång bli sårad. trött på att gång på gång
berätta i princip samma historia för mina vänner. trött på att
gång på gång gråta mig till sömns i en rad nätter tills jag mår
bättre. trött på att inte kunna lita på kärleken. trött på att vara
så sjukt rädd för kärleken. ska det vara såhär? nej. och vems
fel är det då? det är då fan inte mitt fel iallafall, nae. det är
cirka nittio procent av alla jävla killar som gör att heterosexuella
tjejer mår som de gör över just kärleken. jag ska berätta min
historia. eller aah, några få av alla.
 
ni som läst hela min blogg typ kanske har märkt att jag har en
jävla otur när det gäller just kärleken. jag är ganska lätt att få på
fall eller hur man säger. jag har väldigt lätt att få känslor och har
väldigt svårt att komma över folk, vilket inte är så bra för mig. 
men så är det iallafall. jag ska inte berätta om alla fall i detaljer
men kan säga hur jag blivit dissad av dessa idioter. kallar den första
idiot-a haha, kom inte på nåt bättre. vi har vart påg sex gånger och typ
fyra av gångerna har han helt plötsligt bara vart tillsammans med
någon annan. de andra två gångerna vet jag inte hur det slutade
men blev rejält sårad alla gångerna. idiot-b pratade jag med ett
tag på sms och en av mina närmsta gick/går i samma klass som
honom och tillslut träffades vi tre + en till. allt var skitbra till en 
början och vi träffades ett par gånger den veckan. han sa att han
älskade mig och jag blev sjukt glad och tänkte äntligen något som
är äkta liksom, var trött på alla falska killar. men guess what? en
eller två helger efter åkte jag och en annan av mina närmsta till
honom och umgicks med han och hans kompis. till och börja med
kom han en timme sent för han var tvungen att fixa nåt sa han. fine
tänkte jag, vrf skulle killen ljuga om det? dagen efter på kvällen fick
jag ett sms från han. kommer inte ihåg exakt vad det stod men det
var ganska långt men blandannat stod det "jag vet inte vad du vill
med oss eller så men jag vill inte ha nåt seriöst eller så. är inte förhållande
killen. vill inte ha förhållande" osv. jag fick panik.
 
jag menar. varför i helvetes jävla fan berätta för någon hur mycket
man gillar den. till och med säga att man älskar den. träffa den.
smsa med den hela tiden sen säga så? jag blev helt förstörd.
fråga de som fick trösta mig.. oh god. veckan efter det fick jag
reda på att den timmen han var sen, så hade han träffat en annan.
great. två-tre veckor senare var de tillsammans. vi träffades ett
tag efter på en fest och det var ganska oplanerat men vi började
snacka oså iallafall. alkoholen gjorde la det mesta. jag var inte
världens gladaste på han om man säger så. men iallafall. han sa
förlåt och att han ångrade det han hade gjort och att han "valde"
den andra istället för mig. jag förlät självklart detta och där var
den ursäkten godtagen. så vi strulade. träffades dagen efter och
jag var inte nykter då heller men han var. vet dock inte om han var
full dagen innan men iallafall. ändå sa han att han inte ångrade
något av det han sagt till mig dagen innan men att vi skulle träffas mer
och att vi inte bara skulle kasta oss in i ett förhållande utan ta det
långsamt. klart det var okej. bättre att känna varandra bättre liksom.
så fan heller jävla svin. dagen efter smsade jag honom och skrev
"hej hur är det?" svarade han? nä. en annan kompis skrev istället
att han hade sagt till honom att jag var skitjonnig för jag smsade han
hela tiden. ursäkta, hela tiden?! ett jävla sms. menmen. bye idiot.
 
sen den värsta grejen av dem alla tror jag hände för inte alls länge
sen. det var inom den senaste månaden vill inte säga exakt men
det kan man nog räkna ut själv. det var iaf en. kallar han för typ hmm..
idiotjävlen nummer1. jävla svin. aja. ska inte bli arg nu för har
redan vart jäääävligt arg, ledsen osv. tro mig. han började iallafall
skriva till mig och jag var rätt kall i början eftersom att jag är oftast
det när killar skriver eftersom att jag är så rädd att bli sårad. men
två dagar efter att han hade börjat skriva träffades vi inne i stan i
några timmar. jag var la inte nyktrast i stan om man säger så.. 
haha. men whatever. efter det så kändes det ganska bra. det
kändes som en kille värd att lära känna oså. på söndagen samma
helg åkte jag till han och det var sjukt mysigt verkligen. det blev att
jag sov hos han från söndagen-tisdagen och från onsdagen-söndagen.
det var sjukt mysigt verkligen men han blev typ konstigare och
konstigare efter typ torsdagen eller nåt sånt. på tisdagen iallafall
fick jag ett sms från han där det stod typ "jag ville bara säga att
du är en sjukt fin tjej  amanda och tkr det ska bli jättekul verkligen
att få spendera min framtid med dig". det skriver man inte till en
tjej man inte vill ha nåt seriöst med. han sa till mig typ hela tiden
ba "tkr om dig" när jag såg som värst ut och när jag var fixad sa han
liksom "fan va snygg du va då" och "fan va söt du va då" osvosv. och
det gör en gladare när man får komplimanger som dem typ hela tiden.
speciellt när man har på sig myskläder, är helt osminkad och håret
står åt alla håll och kanter och man är nyvaken. det tyckte jag var så
jävla bra. han tyckte liksom om mig ändå. sen började vi prata om sex.
det var nog där "vi" började tappa taget. 
 
vi hade snackat om det på onsdagendagen på dagen och jag hade
sagt till han att jag inte ville göra nåt förutom att strula eller så än
eftersom att jag vill vara säker. jag skiter i vad folk tkr om det.
men jag vill inte hålla på och ångra folk jag har sex med eller nåt.
och har jag bestämt mig för och vänta ska inte hans tjat få ändra
det över huvud taget tycker inte jag. han ska bara respektera det
och vänta på att jag är redo. han gjorde raka motsatsen. frågade
mig om jag hade nån ursäkt och när jag berättade sa han typ är
det en ursäkt till att inte ha sex? ja, tydligen är det så lillagubben
eftersom annars hade jag inte sagt det. och man ska inte behöva
ha nån jävla ursäkt till det. det ska räcka med att säga nej jag vill
inte än. respektera det för helvete. jag gav mig inte iallafall eftersom
att jag inte ville. jag stod fast vid det.
 
på lördagen hade han fest hos sig iallafall. innan alla hade kommit
dit var han precis som vanligt. gav mig komplimanger, kysste mig
hela tiden typ, stod och sjöng till mig osvosv. när folket kom var
det typ som om han inte kände mig eller nåt sånt. under kvällen
snackade jag med typ allt och alla som var där och typ alla sa
"aha, är det du som är *****'s amanda?" så alla visste la om att
vi var påg så han hade ju berättat det för sina kompisar iaf. sen
träffade jag hans barndomskompis uppe på hans rum så vi satt
och snackade ganska mkt. det var typ vi + sex till där inne. sen
så sa hon att han hade berättat att han hade träffat en jättejättejättefin
tjej osvosv (jag asså) och då blev jag sjukt glad. sen kom han upp
också oså pussade han mig i pannan och efter det pussade han
sin barndomsvän i pannan med, typ som att det inte skulle se
misstänksamt ut som om han gömde att vi var påg för någon
eller nåt. men sen gick jag och amanda ner. sen var det la inget
viktigt som hände däremellan. tillslut stack typ alla. jag låg nere
i hans föräldrars säng och väntade på att han skulle komma
eftersom vi skulle sova där nere. amanda låg i hans systers säng
på övervåningen i ett eget rum. 
 
nu till det värsta jag vart med om, typ. när jag låg där inne i
sängen så öppnades dörren och idioten kollar in och säger
"oj, här låg det visst en till" stängde och gick. jag ba ehm okej?
hann inte reagera och då inte säga nåt. tänkte ba 
vart fan skulle han? och jag var typ halvt nykter då. mer full
än nykter men ändå inte så jättefull direkt. så tänkte jag måste
lugna närverna så skulle ut och göra mina behov. tog på mig jackan
och gick ut ur rummet men tänkte måste kolla vart han är så han inte
har somnat i soffan eller nåt. där låg han inte. så jag gick upp på
övervåningen, öppnade dörren till hans brors rum och såg allting. 
i sängen låg idioten och höll armen om en tjej. jag fick självklart
världens utbrott och sprang in till amanda där hon sov och lipade/skrek
typ. bad henne gå och kolla så det helt säkert var han, det var det. 

jag ville spy på han. jag ville hälla min cider över honom och vad jag
ville göra med henne ska vi inte ens prata om. jag hade liksom pratat
med henne under kvällen. och hon visste att vi höll på tror jag.
jag är inte helt säker men det gick typ inte missa eftersom att alla
gick runt och sa det. men jag menar hur i helvete kunde kan göra så?!
vara otrogen eller vad man ska kalla det när jag är i samma jävla hus
som honom?! lugnade ner mig liiiite iaf och jag och amanda pratade
om det där ute. då fick jag reda på att han kysste henne när amanda
gick in. jag vill inte ens veta resten av vad de gjorde. men ville inte
tro att de gjorde nåt annat så jag litade bara på vad vi sett. dum i
huvudet som jag är förlät jag detta men resten efter det vill jag inte
berätta. det är avslutat nu. ett avslutat kapitel jag aldrig tänker vara
med om igen. men vet ni vad något av det roligaste är? allt skyller
han på mig typ. när jag sa att han kunde börja med att säga förlåt
sa han liksom förlåt för att du blir sur på mig. vadå förlåt för att du
blir sur på mig? börja med att ta reda på VARFÖR och det visste
han liksom. sen sa han en jävla massa konstiga saker men det fulaste,
roligaste, sjukaste osvosvosv av allt, vet ni vad det är?! det är att idiot-
jävlen sa att JAG sårade honom. och hur fan då?! jo, för att jag inte
ville ha sex med honom eller duscha med honom. vafan är det för 
jävla idiotisk stil?! vad är killens problem? så han jämför det med
att vara otrogen? vem tror han blev mest sårad egentligen? det är 
fan min fråga. jävla svin. vill du ha fitta, fine. men säg det från
början då förhelvete för mig kommer du inte nära.
 
jag tänker inte vara nåt jävlasexobjekt. glöm det bara, glöm det. men
jag är jävligt glad att allt detta hände "i början" av vad det nu var. så
gillade ju inte han extremt mkt. men sov ändå hos han en vecka i rad 
liksom. men ah. hans föräldrar var helt underbara. synd att det gick
snett hos han då. från början trodde jag inte att det var sex han var
ute efter men det blev mer och mer uppenbart med tiden. eftersom
att han inte fick sex av mig gick han till äcklet och hade sex med 
henne. han skyllde på fyllan och att han hade druckit ca 20 öl +
annat. och att det enda han kom ihåg var att han vaknade upp i sin
brors säng. (då tar man det som att vad som än hände mellan dem
betyder ingenting eller nåt, right?) men gissa vem som skriver ett
sms till honom & skriver "saknar dig <3" jo, hon. vet inte vad han
svarade dock men om inte jag fattade fel så smsade han med henne
typ hela dagen och jag låg bredvid. kändes bra. fyfan vilket svin.
fattar inte hur jävla dum i huvudet jag var som ens förlät honom.
han gjorde ganska mkt mer. han har nog sårat en hel del. mig hann
han inte såra så mkt mer, men tillräckligt. så gör man bara inte. 
 
vad vill jag då säga med att berätta vad som hänt mig? jo. tänk
er för. gör verkligen det. för ena dagen är du världens lyckligaste,
andra dagen har svinet lämnat dig. ta vara på de äkta och slösa
inte nån energi på nån jävla idiot. berätta inte för mkt för någon.
lita inte på någon förens personen har bevisat det för dig. låt inte en
ynklig liten idiot förstöra dig. jag har vart med om det en jävla massa
gånger och att bli sårad är nåt av det värsta som finns. tänk er för.
prata med personen och ta verkligen reda på vad den vill innan
du ger dig in på nåt. och även om han säger att han vill nåt seriöst.
låt han bevisa det för dig. kolla bara hur det blev för mig och  
idiotjävlen nummer1. jag trodde verkligen inte detta om honom
från början. men jag öppnade ögonen och såg allt. fattade allt.
låt ingen utnyttja dig eller pressa dig. tänk er för verkligen. försök
att inte falla för idioter och om det är nåt du inte vill göra, gör det
inte. jag är sjukt stolt över mig själv att jag inte hade sex med
idiotjävlen nummer1. hade jag haft det hade jag ångrat det 
så inihelvetes jävla mkt nu efteråt. för jag ville inte. jag ville inte för
jag tyckte det var för tidigt. jag ville veta säkert först. vilket jag
inte gjorde. jag skriver inte något av detta för att få någon slags
uppmärksamhet över huvud taget. utan för att jag inte vill att 
detta händer fler stackars tjejer. det gör så sjukt ont. jag har fått
mitt hjärta krossat så många gånger så jag slutade tro på kärleken
för länge sen. jag gav upp för länge sen. men så fort någon ny
kommer in i bilden vill jag ge det en chans. vilket jag ångrar efter
pågrundav att det oftast slutar likadant. jag blir sårad och han typ
skrattar mig rakt upp i ansiktet käns det som. 
 
ta vara på det du har. prata inte med fem stycken samtidigt. har
du något bra, var nöjd med det istället för att chansa på att du kan
hitta nåt bättre. var nöjd med det du har. var försiktig, tänk på vad du
gör och tänk dig in i den andras situation. tänk dig för innan du gör nåt,
tänk på konsekvenserna. du vill inte att någon ska playa dig, playa inte
någon annan heller då. behandla andra som du vill bli behandlad själv.
 
killar är svin. sånna jävla idioter. eller iaf cirka nittio procent av dem.
#1 - - Nina:

du är så jävla stark och jag vet att du klarar detta! jag finns alltid här bredvid dig det vet du! alltid! jag älskar dig <3333

Till top