Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

13e augusti

Vardag Permalink0
Milo sover just nu så tänkte passa på att skriva lite här. Ville egentligen klicka hem lite kläder
till Lillen. Han har storlek 68 nu men kommer väl växa ur det om ett tag med. Vi har en del
tröjor och bodys i storlek 74 men sämre med byxor. Men får ta det en annan dag eller senare
under dagen.

Hittils idag har jag inte gjort så mycket. Plockat lite här hemma bara. Har även pratat med 
neurologen och vi ska höja medicinen lite och sen får vi se när vår ordinarie neurolog ringer
tillbaka så får vi se hur vi ska gå vidare mer exakt. Vet inte om jag har skrivit det men det var
iallafall inte någon förändring på senaste EEGt heller tyvärr. Så som det ser ut nu är det operation
i första hand (om det finns något att operera som kan hjälpa då såklart) sen annars blir det
ketogen kost i två år. Men vi får se. Pratade även med neurologen om Milos andning då vi 
fortfatande tycker att den låter väldigt ansträngd. Så vi har lite planer kring hur vi ska göra med
det eftersom att det låter så ansträngt. Så ska prata med läkare om en halvtimme när de ringer
upp mig och om det inte blir planerat återbesök inom kort så blir vi inlagda och gör registreringar
och undersökningar den vägen. Men som sagt, vi får se hur det blir!

Resten av dagen vet jag inte hur den ser ut. När Milo vaknar sen så ska han äta och när Jim
kommer hem från jobbet vid fyratiden sen så ska jag sätta mig med lite försäkringsärenden 
och lite annat. Ska även städa bland Milos mediciner så det vi inte längre använder slängs ut.

Annars händer det inte så mycket. Vi är hund och kattvakt denna veckan. Eller katten släpper vi
bara ut och in ur ägarnas lägenhet och lille hunden bor hos oss så Molly är jättenöjd med det.
Hoppas ni mår bra och att ni fått en bra start på veckan!
Till top