Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

IT'S A GIRL

Permalink0
inatt gick vattnet och vi åkte in till bb. där fick jag lägga mig på en säng och jim låg bredvid 
mig. förlossningen gick supersnabbt och gjorde inte det minsta ont. vi hade en manlig barnmorska
som pratade engelska och han var supertrevlig! jim som trott att det är en kille hela tiden pratade
om "han" under hela förlossningen men sen när bebisen kom ut så höll barnmorskan bebisen
upp och ner av någon konstig anledning & sa "it's a girl" och jag skrek "JAAA!!" rätt ut, helt överlycklig.
sen la barnmorskan vår lilla prinsessa på jims bröst och sen gick han ut ur rummet och jag tackade
honom ett antal gånger. kommer inte ihåg så mycket mer.. sen vaknade jag.

minns också att en av mina systrar förberedde mig på att barnet kunde vara döttfött och jag blev så
ledsen. varför förstöra någons lycka precis innan den ska åka in till sjukhuset och föda sitt första barn?
mina drömmar har aldrig varit riktigt som de ska men just nu vet jag inte hur jag får ihop dem. ni vill
inte ens veta vad jag drömde natten innan det..
Till top