Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

Torsdag till tisdag

Vardag Permalink0
Torsdags
Vi sju åkte jag, Milo och Milos farmor till Eksjö. Vi tog blodprover och det gick superbra!
Efter det åkte jag och Milo hem. Myste lite med pappa Jim innan han åkte till jobbet. Vi halv
6 var det kalas för Milos farfar. Vi åt grillat och jordgubbar. En supermysig dag! Jim började
även jobbet tidigare och slutade tidigare denna dagen för att han skulle kunna vara med
och fira sin pappa.
Fredags
Vår diskmaskin gick sänder i torsdags så våran fastighetsskötare kom förbi på morgonen och tittade på
den. Men eftersom att vi köpt maskinen själva fick de inte hjälpa till att fixa den. Ringde då tillverkaren som
förklarade hur vi skulle göra för han trodde han visste vad felet var. Sagt och gjort och maskinen fungerar
igen. När den var fixad åt vi lite sen åkte vi till Milos gammelfarmor och gammelfarfar för att fortsätta med
altanbygget. Vi var där till cirka 8 innan vi åkte hem.
Lördags
Vi nio var vi på plats ute hos Milos gammelfarmor och gammelfarfar igen. Jim och Mathias byggde altan
och jag solade. Somnade till och vaknade efter inte alls så länge men lyckades även bränna sönder mig
denna helgen, dock ännu värre än sist.. Vi åkte hemåt vid 5 och tog det då lugnt. Skulle städat men det 
fanns det inte mycket ork till.
Söndags
Direkt efter frukosten åkte jag iväg och handlade. Köpte ingridienser till att göra lite mat till Milo, lite fruktpuréer,
iskubsformar, gröt till Milo och lite annat. Sen lagade jag mat till Milo hela förmiddagen. Gjorde även äppelmos.
På eftermiddagen kom Milos farmor och farfar på fika. Direkt efter duschade jag och Milo sen sov han en stund
och då passade jag & Jim på att installera vår skrivare vi fick hem tidigare i veckan. Vid nio gick vi bort till Milos
farmor och farfar eftersom att vårt vatten är avstängt denna veckan också..
Måndags
Måndagen började med morgonmys med Milo och Molly. Sen åt Milo frukost och under tiden han sov
passade jag och Milos farmor på att äta frukost innan vi gjorde oss i ordning och gick på stan en stund.
Hittade en del kläder till lillen då han börjar kunna ha storlek 68 nu så hans garderob behövdes uppdateras
lite. Sen gick vi hem och åt mat innan vi gick ut en sväng igen. Vid fem åkte jag och Jim till Vadstena. Vi åt
glass, spelade äventyrsgolf och åt mat på vägen hem. En supermysig kväll och en supermysig måndag.
Tisdag
Än har vi inte hunnit med så mycket. Milo har ätit frukost, sovit en stund och nu ligger han och skrattar i
vagnen. Han ska alldeles strax få gröt sen får vi se ifall vi går ut en sväng nu på förmiddagen eller hur vi
gör. Vi får helt enkelt se! Ha en underbar tisdag i solen!
Till top