Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

Här ekar det visst tomt

Vardag Permalink0
Förlåt för min dåliga uppdatering. Ska bli bättre, jag lovar! Tänkte berätta lite om vår senaste
vecka iallafall.

Torsdags
Städade jag hela lägenheten. Sen tror jag inte att vi gjorde så mycket mer den dagen.
På kvällen kom iallafall Mathias hit. Jim klippte hans hår och sen beställde vi mat och
under tiden vi väntade på maten spelade vi kort på balkongen. Supermysigt!
Fredags
Vid tio hade vi tid hos BVC. Det var läkarbesök och han fick även 6månaders vaccin.
Efter att Jim slutat  jobbet så åkte vi till Jönköping. Vi hade tid hos syncentralen klockan 3.
Vi fick superbra hjälp och information. Fick tips om vissa leksaker och saker vi kan använda
för att stimulera Milos syn och bibehålla hörseln med. Så vi ska titta närmre på det och även
se efter ifall vi hittar andra leksaker. Ska kolla efter det tillsammans med Jim när vi kan.
Efter det åkte vi hem till mamma och pappa och var där hela kvällen. Vi åt kvällsmat och kollade
på let's dance innan vi åkte hemåt.
Lördags
Mathias kom hit på förmiddagen. Sen klippte han Jims hår och vid tre kom Milos farmor och farfar
och hämtade honom. En stund senare åkte jag, Jim och Mathias till Torpön och åt mat. Supergott.
Sen hämtade vi Milo och åkte hem till oss. Fanny och Joel var även här en liten stund. Kvällen 
avslutades med champions league och kortspel.
Söndags
VI åkte till mamma och pappa runt 12 då det var morsdag. Så vi åt grillat och tårta hemma hos mamma
och pappa. På kvällen såg vi på Robinson finalen. 
Måndags
I måndags hade vi tid till barn- och ungdomsmedicinska mottagningen klockan 9. Vi träffade Milos
nya neurolog. Efter det åkte vi tillbaka hem till mamma och pappa och matade Milo och packade ihop
innan vi åkte hemåt. Väl hemma hann vi inte mer än att äta innan Jim skulle åka till jobbet. Jag och Milo
gjorde inte allt för mycket under dagen. Jag packade upp det vi hade haft med oss till Huskvarna bara.
Tisdags
Jim åkte på massage på morgonen och efter det kom Jojo. Hon myste med Milo under tiden vi åkte och
handlade. Sen åt vi tacos innan Jim åkte till jobbet. Annars gjorde vi inget speciellt. Var ute på en promenad
och hade det mysigt. Kvällen avslutades med migrän och en gnällig Milo. Ingen bra kombination. Och extra
jobbigt att han skulle vara gnällig just då. Han är väldigt sällan gnällig eller ledsen och såklart skulle han vara
det när jag inte mådde bra.. Så han vaknade två gånger efter att han lagt sig för natten. Han vaknade
även ett par gånger inatt med, dock ville han bara ha nappen då.
Till top