Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

Något av det värsta man kan få höra som mamma

Vardag Permalink0
Vi var som sagt hos bvc idag och det blev inga glada miner som det brukar vara. Milo hade endast gått upp 170 gram på tre veckor, vilket inte var bra. Han väger alltså inte ens 5 kilo än. Vi hade en annan bvc-sköterska idag för våran bvc-sköterska var sjuk idag. Men hon vi hade idag var inte nöjd & sa att det inte såg bra ut.

Jag ville gråta. Jag blev så himla ledsen. Det kändes verkligen som att jag misslyckats som mamma. Sen när hon sa att hon ville att vi skulle lägga till ersättning utöver amningen blev jag ännu mer ledsen. Jag kände mig helt enkelt så jävla misslyckad. För något av det värsta man kan få höra som mamma är att ens mjölk inte räcker till. Att de råder till att man ska lägga till ersättning. 

Jag vägrar att sluta amma så jag och Milo får hitta ett sätt som fungerar för oss helt enkelt. Så jag ska amma som vanligt men även lägga till 60-70 ml ersättning utöver det med. Inte varje mål utan kvällarna och kanske första målet på morgonen till en början. Vi får se helt enkelt. Vi får hoppas att detta bara är tillfälligt och att vi kan gå tillbaka till att endast amma om några veckor igen. 
(null)
Annars funderar jag på att köpa en Baby Brezza. Den fungerar som en kaffebryggare fast till ersättning/välling. Den mäter upp exakta mått på vatten och pulver utifrån vilken storlek på flaska man väljer. Så det enda man behöver göra är att trycka på en knapp. Supersmidigt att slippa jobbet runt omkring ersättningen. Den underlättar nog något sjukt. (Bild från Google)
(null)

Till top