Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

ren kärlek

Vardag Permalink0
jag kan verkligen inte förstå att vi snart är tre personer i vår familj. tre bebisar har vi redan men att vi ska
få en bebis på två ben. ett barn.  som består av hälften jim och hälften mig. att det är något vi tillsammans
skapat. även att jag är så nervös över vad som komma skall så är jag så trygg i att det är jim som är vid
min sida och att vi gör det tillsammans. jag vet även att vi har så mycket människor i vår närhet som kommer
finnas där dag som natt, nu och föralltid. vi har så mycket att se fram emot! och det bästa är att vi har en
bebis med oss på våra äventyr snart. sen kommer det inte alltid vara en dans på rosor. det kommer såklart
vara supertufft vissa dagar men det hör till. annars lär man sig nog inte att uppskatta de bra dagarna på
samma sätt. man måste nog ha lite motgångar i livet för att det ska gå lättare och att man som sagt ska
uppskatta det bra. jag ser verkligen fram emot att tillsammans med jim bli förälder. att sitta tillsammans och
rådgöra vad vi ska göra. hur vi ska lösa den ena situationen efter den andra. just nu ser jag mest fram emot
de första dagarna hemma. att tillsammans med jim vänja sig vid den här sjukt stora omställningen. jag längtar
så himla mycket efter alla promenader, jag vet att jag sagt det innan men åh vad jag längtar efter det. jag
längtar efter att varje dag få plocka fram en outfit till mini. att få packa ner extra outfits i skötväskan. att gå
igenom skötväskan varje dag för att försäkra sig om att allt som ska finnas där i finns. att få bada mini. 
att varken jag eller jim kommer sova första nätterna för att vi kommer ligga och bara iakta och beundra vad
vi tillsammans skapat. att vi kommer börja tänka på ett helt annat sätt och tänka på saker vi aldrig tänkt på
innan. jag längtar så och snart börjar livets resa tillsammans med mitt livs kärlek ♥
Till top