Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

mina tankar kring igångsättning

Vardag Permalink1
när vi skulle chansa på när bebisen skulle komma så chansade jag på den 28e september.
på torsdag är det tre veckor sedan. jag var från början beredd på att vi skulle föda tidigare.
även jim trodde att vi skulle föda tidigare. så jag har i stort sett gått runt och väntat på att
vi ska föda i snart tre veckor. babyskyddet, förllossningsbrevet och bb-väskorna har varit redo i bilen
sen vecka 35 alltså snart 8 veckor. så denna väntan är verkligen hemsk. för nu har vi gått
tretton hela dagar över tiden. alltså tretton dagar.

jag vill erkänna att jag är livrädd för en igångsättning. asså livrädd. jag vet att jag och jim kommer
att klara det tillsammans med hjälp av personal, utan problem! men jag vet också att det blir
på ett helt annat sätt än om förlossningen sätts igång av sig själv. det blir så strikt på något sätt.
hur ska vi kunna somna kvällen innan? jag kommer vara så orolig. och från att det man kommer
in till sjukhuset så kan det ta upp till två dygn innan bebisen är ute. så det kan ta ett tag innan
förlossningen väl kommer igång och man går och väntar på ett helt annat sätt. nu sitter vi iofs
också och väntar på värkar men nu är vi hemma och det blir på ett helt annat sätt känns det som.
allt blir så planerat och jag vill helst åka in av att jag inte klarar av värkarna mer. inte för att jag har
en inbokad igångsättning. jag vill verkligen inte bli igångsatt. asså verkligen inte. men det är klart
att det kommer vara värt det. för vi kommer tillslut få träffa vår älskade skatt och då spelar det 
egentligen ingen roll hur det gått till väga. men klart vi hoppas på att det går snabbt, smidigt och
utan komplikationer. men självklart är det värt det även om man har världens jobbigaste förlossning.
#1 - - Elli:

Jag gick över tiden med Wiggo. Fick en tid för igångsättning söndagen den 21/4, på torsdagen den 18:e kom han. Då hade vi varit inne och vänt på förlossningen vid två tillfällen innan också... snart har ni er skatt hos er❤❤

Till top