Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

störst av allt är kärleken

Vardag Permalink0
vi gjorde det. tillsammans. sida vid sida klarade vi av en hel graviditet och en förlossning.
ingenting blev som vi tänkt oss. vi trodde graviditeten skulle vara mycket jobbigare och
vi trodde att förlossningen skulle vara helt annorlunda. vi hade räknat med att åka hem 
ett, max två dygn efter förlossningen. inte att vi skulle ligga på neo, biva, operera vårt
barn en vecka efter förlossningen och inte få komma hem förrän två veckor efter förlossningen. 

någonstans får vi ändå se det positiva. självklart att vi har världens finaste son som mår
bra. men även att vi tillsammans blivit så mycket starkare. vi ser nog inte ens själva hur
starka vi har varit och hur starka vi är. vi har varit med om så mycket redan men vi ser
nog inte det heller för det händer något nytt innan vi hinner tänka. jag hade aldrig klarat
detta utan min fantastiska sambo. inte heller utan våra fantastiska familjer och vänner. 
vi har verkligen de bästa familjerna och de bästa vännerna. kollegorna. familjers kollegor,
vänners vänner osv. verkligen alla. alla har varit så engagerade och så fina. funnits där,
hört av sig osv. ni är fantatiska!!! helt fantastiska. vi kommer aldrig kunna tacka er tillräckligt.

(foto: emma svärd)
jag kunde inte fått en bättre pappa till mitt barn. dig vill jag bli gammal med ♥
Till top