Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

vecka trettio

Vardag Permalink0
imorgon är det vecka 31 men tänkte jag skulle göra en liten uppdatering om vecka 30 iallafall.

 
bebisen rör på sig mest hela dagarna. men som mest när jag ligger stilla och bara vilar. nätterna
är det med ganska livligt men inget jag vaknar av utan det är ifall jag vaknar av något annat så kan
jag märka att det är rörligt där inne. hur mycket jag än längtar tills bebisen är här hos oss så kommer
jag verkligen sakna sparkarna. 

magen växer mer och mer och det är så himla mysigt verkligen. detta är verkligen inte som jag hade
föreställt mig. men det är helt underbart att ha en rund och mysig mage att luta sig mot. mår dock illa
i vissa lägen när brösten lägger sig på magen för det kläms åt på ett sätt som inte är jätteskönt.
har aldrig varit med om att brösten vilar på magen innan eller så, så det är något som får mig illamående.

bebisrummet går framåt. vi har saker kvar att fixa men grunden är ändå klar och det är så mysigt och
jag är supernöjd med hur det ser ut och jag hoppas på att resultatet blir perfekt sen när vi är klara! vi är
dock inte helt klara förrän vi vet kön. just nu går skalan i grått och vitt och lite beige. men när vi vet kön
så ska det in lite blått eller lite rosa med. 

jim längtar mer än något eller någon annan. han pratar och känner på magen flera gånger om dagen, 
pussar på den jättemycket. tjatar hela tiden om hur mycket han vill ha en bebis. så han längtar verkligen.
han kommer verkligen bli världens bästa pappa. han är så fin med både andra barn och med våra djur.
han är så barnkär och djurvänlig så han kommer verkligen bli världens bästa pappa!

jag mår faktiskt väldigt bra och jag längrar ihjäl mig!!!! när man är inne i bebisrummet så längtar man
extra mycket! det enda negativa är min foglossning. orkar inte gå alls långt och inte snabbt heller pga
att det gör så ont. men försöker gå så mycket jag kan och tar det i min takt. sen även mina ben och
fötter är inte heller roliga. orkar inte sitta stilla för länge och inte heller gå utan att få sjukt ont i fötter
och ben. vaknar ofta med kramp i vaderna också. men det är värt det.  så värt det. sålänge jag kan 
ligga och vila och sträcka ut benen när jag vill så går det superbra! 

Till top