Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

2009-2017

Vardag Permalink0
23e september 2009
 
24e juli 2010 / 12e januari 2017
Namn: amanda sara susanne rydén / amanda sara susanne bergström
Tilltalsnamn/smeknamn: amanda, manda, pandutt, amandutt, amandus, amanda från happaranda, taco/pucko, haha / amanda, abanna
Födelsedag: 21 juli 1995 / 21 juli 1995
Hemstad: jönköping/huskvarna / tranås
Ögonfärg: blå / blå
Hårfärg: blondt (färgat) / blont slingat
Längd: 172.9  / bra fråga, men 173-174
Höger/Vänsterhänt: höger / fortfarande höger
Värsta vana: vetinte :o / har nog ingen vana som jag tycker är jobbig 
Stjärntecken: kräftan /  kräftan
Sko stlk: 38/39/40 / 39
Är dina föräldrar skilda: nej / nej
Skor idag: har inte vart ute :o / har bara varit ute med molli i foppatofflor
Mest använda fras på msn: hhej typ xd / använder inte msn 
Det första du tänker på när du vaknar: jag är trött, vill sova? / hur många timmar är det tills jag ska jobba och att jag ska gå ut med molly
Dina bästa kännetecken: fråga inte mig? xd / klantig kanske
När går du och lägger dig: när jag är trött ;p / 22-23 oftast
Bästa minne: finns många :o / finns så många bra minnen, vet inte mitt bästa minne. ska försöka komma på det och skriva ett enskilt inlägg om det någon dag

Favoriter

Färg: rosa / rosa, mörklila
Mat: vetinte :o / svårt, finns så mycket gott 
Sport: fotboll & ridning / tycker fortfarande fotboll o ridning, men även bedminton
Djur: hund / hund och katt
Glass: choklad / choklad
Godis: typ allt ;d / malteesers (stavning?)
Affär: h&m, gina & bikbok / cocopanda, jfr, lyko tex
Sallad: pastasallad/kycklingsallad & pizzasallad / kycklingsallad
Bokstav: a / a fortfarade, den går och göra så mycket med och finns i många namn osv
Nummer: vetinte :o / 3 och 7
Tuggummi: pepparmint eller va de heter / pepparmint och sweet mint
Helgdag: vetinte :o / eftersom att jag jobbar helger så vet jag inte, men en ledig lördag kanske
Årstid: sommar / sommar
Tandkrämssmak: finns de mycke annat än mint? bamse kanske.. / mint
Radiostation: rixfm / rixfm och mix megapol
Parfym: fantasy britney spears den rosa, DKNY den röda, rosa & gröna / flowerbomb tror jag
 
Vänner och livet
Vad vill du bli när du blir stor: rik ;j / räknas jag som stor nu? eller när räknas man som stor? men, mig själv
När vill du dö: när jag inte har någon kvar / när jag känner mig färdig med livet och inte kommer vara saknad mer än av de jag betalar in räkningar till
Vem av dina vänner är mest lik dig: olika på olika sätt / amanda tror jag
Vem är högljuddast: nina & cornelia xd / nina fortfarande, ni ska höra hennes skratt
Vem får dig mest att skratta: mest ellie, elin & cornelia xd / beror helt på
Vem har du känt längst: bella & ellie / nina
Vem är blygast: elin & nina typ :) / ingen är väl direkt blyg, men blygast är nog nina
När grät du senast: torsdags / julafton tror jag
Vad är den bästa känslan i världen: att känna sig riktigt lycklig, älskad & kär. / lycka
Värsta: vetinte, depp elle vad man säger. när man vet att nåt dåligt ska hända eller
precis hänt.. / svår fråga, men när man känner sig totalt hjälplös
Vart vill du bo i framtiden: utomlands, jönköping, stockholm elle göteborg tror jag :) / om jobbet flyttar med mig är jag ganska flexibel. men annars blir vi nog kvar i tranås
Hur länge tror du att du kommer leva: inte en aning? xd / tills jag inte orkar eller vill mer

Har du någonsin

Varit kär: nja / ja
Rymt hemifrån: tror inte / nej
Skolkat: ah / ja tyvärr
Sovit utomhus: ah / ja, tältat och försökt sova under ett träd på en filt med nina. gick bra tills jag såg en spindel
Gråtit i skolan: ah / ja
Spytt i skolan: nae, precis utanför i typ trean elle nåt / inte i skolan nej
Velat bli modell: yes / japp
Gjort något riktigt dumt som du skrattar åt idag: ohja! / för mycket, men så kul jag har haft
Sett en död människa: ja, på kort.. / bara på kort, men tror det är nyttigt att få göra det någongång i livet
Druckit alkohol: nae  / om jag har
Ätit sushi: nae / äter inte fisk, har bara ätit sushi med avokado i
Varit på scen: ah, inför hela skolan tillexempel ;o / japp
Retats: ja ;j / haha ja det är något av det roligaste jag vet (inte elakt då alltså)
Blivit nerslagen: nae / haha nej, dock hade jag o emma "slagsmål" när vi gick i 9an

Du?

Sjunger bra: nae, tkr jag inte xd / nej men tycker det är roligt
Dushar dagligen: varanan / oftast varannan
Kommer överens med dina föräldrar: jadå :) / ja det gör jag, men bor inte hemma så inte så mycket vi behöver vara överens om längre
Gillar åska: mysigt om man har rätt sällskap, annars är jag typ rädd för den :) / mysig på ett sätt men är livrädd för den, den har sån makt
Spelar något instrument: gitarr / kan gitarr och piano
Äger en iPod: nae, vill inte ha :o / nej har ipad och iphone så känner inget behov av en direkt
Går till kyrkan: nej! / nej
Sover med gosedjur: (a) / nej, gjorde dock tills jag träffade jim
För dagbok: nae. / nej tyvärr inte. önskar att jag gjort hela livet, skulle vara så kul o läsa. bloggen blir lite som en dagbok men här kan man inte direkt skriva allt man vill och känner eftersom att den är offentlig
Sjunger i duschen: ja ;d / ja om jag inte tittar på något eller om jim duschar med mig 

This or that:

Pepsi/Cola: cocacola / pepsi max
McDonalds/burger king: burger king / mc donalds pommes & chilicheese, burgerkings hamburgare
Singel/gruppdate: singel / beror helt på vilka personerna är, men väljer nog singel på den
Choklad/vanilj: choklad / choklad
Jordgubbar/blåbär: jordgubbar / jordgubbar
Kött/veg: kött / veg
Tv/film: båda / film, finns inte ett skit att se på tv längre
Gitarr/trummor: gitarr / gitarr
Adidas/nike: addidas / beror på vad, nike airmax gillar jag
Kinamat/mexikanskt: kinamat / inget av det
Kakor/paj: massa (a) / inget av det
MTV/VH1: mtv / inget av det
Blind/döv: döv / döv tror jag, hade fått panik om jag inte hade sett vad som pågick framför mig

Kan du:
Gå ner i splitt: nej / nej
Skriva med båda händerna: kan kan la dem flesta men fint blir de kanske inte / ja asså kan och kan, det blir kanske inte det finaste
Vissla: ah / ja
Blåsa en bubbla: ja / ja
Rulla din tunga i en cirkel: nej -,- / ja, om det är hur jag tror att det är
Ha dina ögon i kors: ja / ja
Nudda näsan med tungan: nae / nej
Dansa: vem kan inte? / asså dansa är la och ta i, men kan hoppa, vicka på höfterna och vifta lite med armarna när jag är full
Äta vad du vill utan att oroa dig: nae / kan jag väl men jag gör inte det

Vem var den senaste personen:

Du nuddade: hugo / jim
Du pratade i tfn med: bästavän / elin
Msnade med: bästavän / bra fråga eftersom att jag inte använder msn, hade kunnat gå in och kolla men msn finns inte längre (fatta vad alla små missar, msn var ju ens liv)
Du kramade: hugo / jim
Du skällde på: lilla ludde / molly
Sportade med: jag o ellie lekte boll leken med mina kusiner oså, räknas det? (a) / mig själv

Senast du:
Skrattade: idag / igår
Grät: torsdaga / julafton tror jag
Filmen du såg: livvakterna / easy a
Tuggade tuggumi: igår / tisdags
Drog ett skämt: ? / drar skämt hela tiden, är komiker numera. nämen igår tror jag
Sjöng en sång: idag :) / igår tror jag

Random:

Vilket land skulle du vilja besöka: många / thailand, australien
Hur många kuddar sover du med: en & två stycken bredvid / 7 i sängen, en eller två ligger jag på
Dricker du mjölk: ja / ja jag älskar mjölk, men dricker det inte lika mycket längre
Var tror du vi hamnar när vi dör: i en kista eller ugn? / jag vet inte, får typ panik av att tänka på det med
Hur många signaler innan du svarar: beror på vart min mobil är / oftast inte många, men beror på tillfälle, vart jag är och vart min mobil är
Är du ett hälsofreak: ska bli (y) / nej
Vad är det värsta vädret: slask / när det blåser mycket, jag blir så jävla irriterad då
Lekte du med barbie som liten: vadå liten? / ja, både barbie och bratz
Hur många ämnen har du ig i: har inga ig ;j / går inte i skolan, failade i matten dock

26e juli 2010


31 juli 2010



4e december 2010


5e december 2010
mitt hår var så fint, men vet att jag hatade det då

17e december 2010
 
24e december 2010
 
6e juli 2011
 
6e december 2011


31a december 2011

3e juli 2012


18e juli 2012

21a juli 2012


27e juli 2012

1a december 2012

24e december 2012
 
4e juli 2013
 
2a december 2013


31 december 2013


någon gång i juli 2014


21a december 2014
 
i mitten av juli 2015

28e juni 2015

december 2015


12e juni 2016
 
14e juni 2016
 
24e juni 2016
 
december 2016
 
11e januari 2017
 
jag har förändrats sjukt mycket verkligen. vet inte hur många gånger jag bytt hårfärg. var tyvärr inga
bilder när jag hade orange/rött/rosa/gult/vitt haha. finns säker någonstans men orkar inte leta. men
jag har iallafall mognat. börjat le mer på bilder istället för att puta med läpparna. slutat använda push-up
bh, börjat sminka mig på ett helt annat sätt och klippt av mig håret.  
 
Till top