Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

vitt, rött eller rosé?

Vardag Permalink1
 
för ett tag sen bestämde jag mig. efter allt för många kvällar och nätter med allt för mycket alkohol. med
för många snefyllor och som jag sårat människor jag älskar. det är inte värt det. alkoholen för mig är 
som nåt slags starkt vapen. det tar makten från mig och gör allt jag inte vill göra. självklart har jag haft bra
kvällar. underbara kvällar. kvällar värda att minnas. jag har många fina minnen, väldigt många fina minnen
med alkohol inblandat men är det värt det? är det värt att de jag älskar ständigt är oroliga när jag har alkohol
i kroppen? att jag själv aldrig vet hur kvällen slutar? att jag själv inte alltid vet vad jag gör och inte heller till
vilket pris? till vilket jävla pris? när jag var i stockholm med min fina bumble hade jag en helt underbar helg
och våran utgång var en av de bästa kvällarna i mitt liv. har ingenting jag skulle vilja ändra från den helgen,
ingenting. men det var även då jag kände att jag hellre slutar dricka när jag hade en sista bra upplevelse med
alkohol. och med min älskade nina. min fina vän. det låter som att jag gör en höna av en fjäder men det är just
det som händer när jag dricker. och det är inte värt det. ett nyktert liv för mig skapar lugn både hos mig själv
och de jag älskar. nykterist, nykterist javisst. och så fick det bli. och det känns så jävla bra.
#1 - - Ninis:

Jag älskar dig ❤❤❤❤

Till top