Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

det här med hjärtesorg

Vardag Permalink0
men varför tillåter du dig då att bli sårad? så sårad så att du ligger långt ner på bottens botten.
så långt ner så du måste ta till olika verktyg för att komma över sorgen. för att kunna bearbeta.
varför plågar du dig själv genom att kolla på bilder på er, läsa era sms, lyssna på låtar ni lyssnade
på tillsammans? varför gör du så? skit i det. låt det vara. men lättare sagt än gjort. men försök.
sluta gå in på deras facebook flera gånger om dagen. det gör ingenting lättare för dig, snarare
tvärt om. man vet inte vad som kommer sluta bra och vad som kommer sluta med ett krossat hjärta.
klart man ska ge det en chans om man tycker att det är värt det. men tänk igenom det. ta det lungt
framåt. känn efter. tänk efter. ta reda på om ni är ute efter samma sak. annars kommer svaret "jag
är inte ute efter ett förhållande..". eller "jag tycker om dig som kompis men tyvärr inte mer". men okej.
jag kunde verkligen räkna ut att du inte ville ha förhållande. med tanke på att du presenterade mig för
dina vänner, pussade mig offentligt och i stort sätt daligen berättade för mig hur fin jag är. idiot. 
men oftast är det tyvärr såhär det är. en stark och klok kvinna sa till mig en gång för sex år sedan när
jag hade min fösta hjärtesorg "du kommer gråta över många fler killar". hon hade mer rätt än vad hon
visste själv. det viktiga är att släppa ut det. bearbeta det. går du och håller det inom dig kommer det en
dag när bägaren rinner över och då är det bara till att börja om på ruta 1 igen. 
Till top