Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

vem fan är du att döma?

Vardag Permalink0
det senaste halvåret har jag mognat. otroligt mycket. jag har växt så mycket som person.
jag har insett vilka som är mina äkta vänner, vilka som är värda att behålla och inte.
i flera års tid har jag på nåt sätt vart osäker i mig själv, mått väldigt dåligt och vart sårad från botten. 
jag har inte insett det själv. jag har inte brytt mig ett dugg. jag har kört mitt race. det bestod till
99% av alkohol och cigaretter. jag festade så fort jag kunde. när jag kollar tillbaka på denna tiden
förstår jag själv inte hur jag orkade. men jag trodde inte att jag var värd bättre. jag mådde bra
när jag festade. jag tänker på när jag vinglade omkring på krogarna. varför? klart jag hade kul med
men varför? varför dränka allt i alkohol? varför? det är en fråga jag inte kommer kunna besvara,
någonsin. men jag visste inte bättre. jag mådde inte bra. nu i efterhand förstår jag lite varför mina
nära var oroliga. men då ville jag inte förstå. jag ville bara ha roligt. men jag visste inte vem jag var.
jag visste inte varför jag mådde dåligt. jag ville inte gräva i det eller. så jag valde att glömma för
kvällen. det kom dock tillbaka. det åt upp mig för eller senare. tjejen jag var innan, är ingen jag vill
bli igen. jag förstörde mig själv. idag mår jag bättre. fortfarande saker jag inte tagit tag i men jag
mår betydligt mycket bättre.
 
 
Till top