Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

5 sanningar om mig

Permalink0
♥ jag hör hellre en sanning om mig själv och blir sårad än att fortsätta
att såra andra. asså det är ganska svårt utan att ge exempel och finns
inga som är bra eller så. men asså om jag gör något gfel/sårar någon
av mina vänner vill jag helst att de säger ifrån och säger som det är. för
märker jag inte själv att det är fel vilket man oftas gör men om man inte
gör det så vill man ju rätta till det men lite svårt om man inte vet att man
gör fel. så jag uppskattar verkligen att folk säger ifrån. för jag tar åt mig
och rättar till det som personen tycker är fel om jag själv håller med eller
om det över huvud taget är värt att ändras. vilket det alltid är när det är
riktiga vänner som säger till. 

♥ jag tycker det är sjukt jobbigt att umgås med folk jag inte kan lita på.
jag träffar människor dagligen som jag inte litar på. men att umgås med
folk man inte kan lita på är något av det jobbigaste. för om man verkligen
behöver prata om något men inte kan lita på personen man är med just
i det tillfället måste man vänta tills man är med någon man kan lita på
och prata med. och det är så sjukt jobbigt. för nästa gång kanske blir
en vecka efter, vem vet? jag litar på de jag vet att jag kan lita på. tar inga
risker.
 
♥ jag har alltid velat ha en lillasyster. när min mamma hade min äldsta
lillebror i magen hoppades jag på en syster, när hon hade nästa i magen
hopppades jag på en syster och sista gången med. men nej. tre småbröder.
men jag skulle aldrig byta ut de mot något i världen. men jag skulle vilja
ha en lillasyster. helst en som är typ några år yngre än mig. som min syster
har det med mig. som man kan ge råd, berätta om misstag så att inte den
gör samma. visst, det skulle man kunna göra med en lillebror med. men jag
har helt olika relationer till mina systrar än mina bröder. så skulle även vilja
ha en lillasyster.
 
♥ jag tycker det är okej att "svika" en person genom att berätta något man lovat
att inte berätta för att skydda någon annan. asså, om den andra personen är i
fara eller nåt. om man inte har något val om att berätta. svårt att förklara. men tror
de flesta förstår hur jag menar? jag kan inte säga något jag fått reda på som jag lovat
att inte säga. klarar inte av det för jag får så sjukt dåligt samvete. lovar jag någon
att jag inte ska säga till någon så gör jag inte det. ett löfte är till för att hållas.
jag har burit på en hemlighet om en person som inte ens vet att jag vet det
ett tag nu och det är sjukt jobbigt. vill berätta att jag vet och prata med personen
om det men jag kan inte svika den som sa det till mig. det är liksom ingenting
som kan hända om jag låtsas att jag inte vet något så jag gör som jag gjort ett tag.
låtsas som ingenting.
 
♥ jag älskar att skriva. alltså skriva berättelser, blogginlägg osv. men roligast och så
är att skriva av sig och skriva om känslor. men det är inte alltid det är så bra att skriva
ut det så öppet så det brukar oftast sluta med att jag sparar det i utkast. men jag 
älskar att skriva av mig. ibland när man inte är redo att prata med någon om det 
kan det vara skönt att bara få det nerskrivet. man behöver inte publicera det eller
visa det för någon men bara att man har skrivit ner det. jag pratar iofs alltid med 
någon om det är något. men skriver det ofta på bloggen med.
Till top