Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

klockrena

Permalink0

En kvinnlig ridande polis stoppar en liten pojke på cykel.
- Har du fått din cykel av tomten? Frågar polisen.
- Ja, säger pojken.
- Då får du hälsa tomten att det ska sitta ett lyse på. Så nu blir det böter.
Och medan polisen skriver böter, frågar pojken tjurigt:
- Har du fått din häst av tomten?
- Ja, svarar polisen skrattande.
- Då kan du hälsa tomten att fittan ska sitta bak på hästen och inte ovanpå...

En döende mormor säger till sitt barnbarn: 
-Jag kan dö när som helst. Jag vill att du ärver min gård, min villa,
herrgård och alla mina djur samt 22 miljoner.
-WoooW!" utbrast barnbarnet "- Tack Mormor, jag visste inte att
du hade en gård och all denna rikedom. Vart ligger gården?"
 Mormor svarar med sitt sista andetag ....
-På Facebook !

Två blondiner hade råkat låsa in bilnyckeln i bilen.
En av blondinerna försökte bryta sig in i bilen medan
den andra kollade så att kusten va klar. 
Till sist gav den första blondinen upp och sa
-Jävlar jag kan inte komma in i bilen! 
Den andre blondinen säger:
-Fortsätt att försöka du, det ser ut att bli regn och cabben är nere.......

Mamman försöker förmana sin 17-åriga dotter för livets faror:
- Vad gör du om du blir antastad av en man en mörk kväll på en mörk gata?
- Jag skulle kvickt dra ner byxorna på honom och lika kvickt dra upp min kjol...
- Är du från vettet, flicka lilla?
- Nej, vem tror du springer fortast, en karl med byxorna nerdragna eller en flicka med uppdragen kjol??

- Ursäkta min herre, ni har glömt att stänga garageporten!
Mannen fattade galoppen, stängde gylfen och frågade:
- Ni såg möjligen inte min Rolls Royce?
- Nej tyvärr inte, det enda jag såg var en liten folkvagn med punktering.

Lille Peters föräldrar har just flyttat ifrån varandra. En dag säger Peter till sin mamma:
-Jag tror att pappa kommer hem snart!
-Lilla gubben, varför tror du det, frågar mamman.
-Jo, för han har glömt sin snopp i din byrålåda....

Den norska pojken drog av den svenska flickan trosorna och upptäckte att det var rakat!!!
-Ikke nå ull..? Utbrister han. Flickan tittar på honom och säger:
-Ska du knu**a eller virka??

En medelålders tjänsteman blev mer och mer irriterad på alla
gliringar han dagligen fick från yngre kollegor som inte kunde l
åta bli att skoja om hans flint. En morgon var en av juniorerna
så oförskämd att han strök med handen över flinten och högljutt förklarade:
- Det är ju lika lent och mjukt som min frus stjärt!
Med ett ansiktsuttryck av ren och oförställd nyfikenhet strök sig den äldre mannen över sin flint och sade:
- Du har rätt, det är det faktiskt.

Till top