Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

brunt eller blont?

Permalink1

vem bestämmer? hmmmm. hah nej skojade bah. frågade bah
er för att få lättare att bestämma mig, men de gick ju inte lättare.
dom flesta tycker jag ska färga det blont eller låta de va. nån tkr
jag ska färga ljusblont? fattar inte vad som menas med det? eftersom
antingen är de blont, asså vitt eller bara blont. annars mörkblont.
mitt naturliga är ju mörkblont/sandrée men de gillar jag inte alls.
trivs inte i det någonstans. sen kan jag aldrig bestämma mig när det
gäller något, speciellt inte när det gäller min hårfärg. har jag blont
vill jag ha brunt. har jag brunt vill jag ha blont. har jag ljusbrunt
vill jag ha mörkbrunt. har jag mörkbrunt vill jag ha ljusbrunt osv..
så jag jar verkligen inte en aning om hur jag ska göra.. men det
finns mer fördelar med brunt typ.. tror jag iaf. haha, men vetinte.
asså inte fördel: de är snyggare inte sånna fördelar utan ah.

för liksom om man har brunt så behöver man typ inte oroa sig
för att det kommer bli missfärgat varje gång man ska färga det.
utan det blir oftast som man vill ha det. om man inte har i färgen
för lite. eller asså klart det inte alltid blir som på förpackningen.
men det blir ju inte missfärgat. sen ser brunt mer naturligt ut.
man ser äldre ut. okej, det behöver ju inte vara en fördel. men folk
tyckte jag såg äldre ut i alla fall. det sliter inte lika mycket på håret
all färga brunt, (i jämförelse med blont) det är väl dom fördelarna
jag kan komma på just nu. nackdelarna är att om man är ljushårig
egentligen, som jag är. så är det ju svårare att få tillbaka den färgen.
imed att det skiljer så mycket i nyanserna eller vad man säger, ni
fattar vad jag menar? sen att om man har ljusare hårfärg så blir
det sjukt ful utväxt, tycker jag iallafall. jag tycket det är ganska snyggt
på vissa att ha mörk utväxt om man är blond, asså inte för stor men ah.
sen att om man vill bli blond kan de ta ett tag.

och om man färgar håret blont finns det inte så många fördelar tycker
inte jag. om man har mörkare hår egentligen är det lätt att gå tillbaka till
sin färg från blont. det blir snyggare utväxt än vad det blir med dom som
har brunt hår eller om man har mörkare hår egentligen eller så. det
är väl dom fördelarna jag kommer på. det finns en hel del nackdelar.
tillexempel att man vet liksom inte vad man får för hårfärg om man färgar
det blont från brunt tex. det kan bli orange eller gult eller blont. det är
liksom inget man vet säkert. om man slingar det blir det oftast bra. men
om man vill bli blond på typ två dagar får man typ slinga två-tre gånger
om dagen för att det ska bli helt blont och hur bra är det liksom? så man
vet aldrig vad man får för färg. sen om man har löshår/vill ha löshår så
blir de lite svårt att hitta sin färg om det är missfärgat. och om det är
missfärgat på ett ställe håller det oftast i sig genom hela "blonda perioden".
så var det iallafall för mig. sista gången jag färgade blont när jag var
helblond sist, det var typ då det inte var missfärgat. men annars var det
missfärgat någonstans. tyckte jag iallafall. blond hårfärg sliter som in i
helvete verkligen. de är vad jag kom på just nu. det var typ det. men jag vet
inte hur jag ska göra med mitt hår.. åååh. aja. får se hur det blir..

som det ser ut nu


blond



min naturliga hårfärg/sandrée


mörkbrunt

#1 - - Max:

Färga blont!! Du är grymt snygg på de bilderna som du är blond på! <3

Till top