Amanda Lager

Livet med ett barn med särskilda behov

mohah, natti

Vardag Permalink1

sen jag skrev sist har jag inte gjort
mkt, jobbat, ätit fruktsallad, skrivit
över en uppsatts från pappret till datan,
duschat o plattat håret. o nu ska jag gå
o lägga mig. hehe, jag tog ngra bilder
bah för o va snäll (a) hihih. och jag är
osminkad, och har på mig morgonrock och
nattlinne, fedtsnyggt elle? men aja.
nu ska jag sova, elle smsa ttyp om nån
är social. jag har farfars mobil nu o det
tar fem år för mig att skriva för jag har
jobbiga naglar -,-' men jag skriver så
fort jag kan, men ah. pussgodanatt (k'









#1 - - Anonym:

Hemma gjorda ansiktsmasker:



Lugnande

1 msk honung

1 msk naturell yoghurt



Blanda ihop ingredienserna i en skål och applicera sedan på ansiktet.

Låt verka i ca 20 minuter. Funkar superbra på irriterad eller bränd hy.



Återfuktande

1 Avocado



Mosa en mogen avocado och applicera den sedan på ansiktet. Avocadon innehåller

gott om fleromättat fett som är bra för torr hy. Utmärkt också för torra armbågar.



Mot acne och finnar

1 klyfta citron

2 msk vinäger

1 dl vatten.



Blanda ihop ingredienderna och badda sedan noga huden med detta. Fokusera på de delar där du ofta får finnar eller kvisslor. Den här ansiktsmasken innehåller rikt med c-vitamin vilket gör att du både ser piggare och fräshare ut. Dessutom arbetar den in i porerna och avlägsnar överflöd av fett som ofta leder till acne. Tvätta sedan av ansiktet med ljummet vatten.



Djuprengörande asiktsmask

1 avokado,

½ msk vetekli

1 tsk flingsalt



Blanda ihop och applicera på rengjord hy. Låt verka i 20 minuter och skölj sedan noga. Detta har en peelande effekt vilket gör att den avlägsnar döda hudceller och låter nu fräsch hy ta plats!

Till top